Informišite se
PREDAVAČ

dr Milijanka Ratković

Zvanje: Redovni profesor

Prof. dr Milijanka C. Ratković

redovni profesor                                                                                                                                   

Predaje predmete Marketing u sportu i Sport i biznis na Fakultetu za sportski menadžment Univerziteta Donja Gorica u Podgorici i predmete Marketing i Ponašanje potrošača na Fakultetu za poslovne studije i pravo Univerzitet „UNION – Nikola Tesla“ u Beogradu.

Kao autor i koautor objavila preko 80 radova u domaćim i međunarodnim naučnim časopisima, kao i zbornicima radova sa međunarodnih naučnih konferencija. Među publikacijama nalaze se i tri knjige i dve monografske publikacije kao rezultat istraživanja na kojima je bila rukovodilac. U nastavku sledi deo spiska radova od izbora u zvanje docenta 2006 godine do izbora u zvanje redovnog profesora 2017 godine, kao i značajniji radovi koje je objavila do danas. 

  • RATKOVIĆ M. et al. (2010) Internet as a electronic media = Internet kao elektronski medij. U:Zbornik radova. Beograd: Fakultet organizacionih nauka, Zlatibor 2010. [COBISS.SR-ID 514350490
  • RATKOVIĆ M. et al. (2011) Promotion mix under the influence of changes in the buyers behavior. Ur. Ž. Radosavljević. Vol. 2. Novi Sad: Faculty for Education of the Executives, str. 202-210. [COBISS.SR-ID 512050077
  • RATKOVIĆ M. i ostali. (2011) Использование интернета б целяx улучшения отношений с потребителями. U:АктуалЬнЬіе проблемЬі экономического развития : сборник докладов Международная научно-практическая конференция. Белгород: Министерство образования и науки РФ: Белгородский государственньій технологический университет им. Б.Г. Шухова: Институт экономики и менеџмента, str. 50-56. [COBISS.SR-ID 512018589
  • RATKOVIĆ M. et al. (2011) Dobri odnosi sa kupcima kao faktor konkurentske prednosti = Good relationship with customers as competitiveness advantage factor. Ur. Lj. Papić.Zbornik radova : plenarna saopštenja ... [etc.] = plenary lectures ... [etc.]. Čačak: Istraživački centar za upravljanje kvalitetom i pouzdanošću - DQM, str. 180-186. [COBISS.SR-ID 1024111594
  • RATKOVIĆ M. et al. (2011) Primena ekološkog marketinga u cilju povećanja kvaliteta životne sredine i stvaranja konkurentske prednosti. Ur. M. Milanović, D. Cvijanović i S. Vujović. Turizam i ruralni razvoj: savremene tendencije, problemi i mogućnosti razvoja. Tematski zbornik. Trebinje: Sajamski grad, str. 478-485. [COBISS.SR-ID 1024140522
  • RATKOVIĆ M. et al. (2011) Business improvement of industrial producers in Serbia using web techologies. Ur. P. Dašić.Proceedings on CD-ROM. Vol. 1-2. Vrnjačka Banja: Scientific and Technical Center for Intellectual Property, str. 723-730. [COBISS.SR-ID 1024141802
  • RATKOVIĆ M. et al. (2012) Evolution of marketing : from product upto employment. Ur. Ž. Radosavljević. Vol 2. Novi Sad: University of Business Academy, Faculty for Education of the Executives: = Fakultet za obrazovanje diplomiranih pravnika i diplomiranih ekonomista za rukovodeće poslove FORKUP, str. 966-971. [COBISS.SR-ID512046749
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2009) Strategije marketinga : kako ući na tržište i uspešno opstati na njemu. Niš: Sven, XI, 337 str., graf. prikazi, tabele. ISBN 978-86-7746-174-4. [COBISS.SR-ID158511116
  • RATKOVIĆ M. (2007) Elektronski aspekti savremenog marketinga.Marketing (Beogr., 1991), vol. 38, br. 3, str. 85-88. [COBISS.SR-ID514047394
  • RATKOVIĆ M. (2009) Interni marketing u funkciji povećanja zadovoljstva kupaca.Marketing (Beogr., 1991), vol. 40, br. 4, str. 269-275, slike. [COBISS.SR-ID 178438412
  • RATKOVIĆ M. et al. (2011) Internet u funkciji istraživanja i segmentacije tržišta = The role of the internet in market research and market segmentation.Anali poslovne ekonomije, vol. 5, br. 5, str. 126-139. [COBISS.SR-ID 1024143850
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2011) Primena klaster analize u marketingu u svrhu segmentacije tržišta = The Application of Cluster Analisys in Marketing for the Purposes of Market Segmentation. - Ekon. fak. Subot., vol. 47, br. 26, str. 157-167. [COBISS.SR-ID187992588]
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2012) Marketing. Sremski Karlovci: Cekom, 342 str., ilustr. ISBN 978-86-6185-020-2. [COBISS.SR-ID 276125447]
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2012) The issues in the measurement of postmaterijal values.  J. Manag., br. 7. str. 157-167. http://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/1452-4864/2012/1452-48641201103T.pdf. [COBISS.SR-ID 512092829
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2012) The analysis of available ERP solutions and trends in industry of management information systems. Praktični menadžment (Virovitica), 3, br. 4, str. 86-92. [COBISS.SR-ID 1024157674
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2010) Konkurentnost štampanih i elektronskih medija. Zbornik radova: X međunarodna konferencija o elektronskoj trgovini i elektronskom poslovanju, Palić ISBN 978-86-910039-3-7
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2013) Vertical portal e-business model applied for construction industry in South-East Europe. Actual Problems of Economics, National Academy of Management, Ukraine, no 4 (143). str. 224-236. ISSN 1993-6788.
  • RATKOVIĆ M. et al. (2013) Customer relationship management strategy as an opportunity for improving the modern marketing concept. Kultura, br. 139. str. 381-395.
  • RATKOVIĆ M. et al. (2014) Development of successful long-term relations with participants in the supply chain as the function of increase in customer satisfaction. International journal of economics & law. Vol.4. no.10. str. 116-125.
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2013) Achieving competition advancement through comunication, Informatologija, 46 (4), (ISSN: 1330-0067), str. 361-371.
  • RATKOVIĆ M. et al (2014) Тhe strategy of sport promotion of badminton in Serbia. Sport Science, International scientific journal of kinesiology 7. issue. 2. str. 119-133.
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2014) Uloga medija u rešavanju problema nasilja u sportu. Ur. I. Gajić. Zbornik apstrakata: Menadžment bezbednosti sportskih takmičenja, prva međunarodna konferencija. Fakultet za sport “UNION Nikola Tesla”, str. 105.
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2014) Fenomen sagorevanja na poslu – uzrok i/ili posledica. Ecologica, no.76. str. 667-673.
  • RATKOVIĆ M. i ostali. (2015) Upravljanje odnosima sa kupcima u savremenom marketinškom okruženju. Маркетинг б системе управленир маљих и средних предприртии,  Учреждение образованир „Институт предприниматељскои дертељности“, Республика Беларусљ, Университет Унион-Никола Тесла, Факуљтет стратегического и оператибного менеджмента, Факуљтет бизнеса и права, Белградскии университет, Факуљтет организационњиx, Монография , Минск, str. 37-54.
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2014) Инновационная культура и интеграция как основные социально-экономические аспекты инновационного развития, СТРАТЕГИЧЕСКИЕ ИМПЕРАТИВЫ И ДЕТЕРМИНАНТЫ ЭКОНОМИКИ СОВРЕМЕННОЙ РОССИИ, Под ред. д-ра экон. наук, проф. Ю.А. Дорошенко ,Монография, Белгород , УДК 33

 

  • ББК 65.01С83, str. 115-125. ISBN 978-5-361-00247-4.
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2015) Merenje efekata društveno odgovorne promotivne internet poruke. Ecologica , vol. 22. br. 80. str. 720-727.
  • RATKOVIĆ M. (koautor) (2015) THE DIFFERENCES BETWEEN HUMAN RESOURCE MANAGEMENT IN DOMESTIC AND INTERNATIONAL ENVIRONMENT.Vojno delo, 6. str. 159-175.
  • RATKOVIĆ M. (2016) (koautor) ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN CRM CONCEPT AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN CONTEMPORARY ENVIRONMENT. ENTERPRENEURSHIP FOR A SUISTANABLE ECONOMY. Poglavlje u monografiji. Beograd: Fakultet za poslovne studije i pravo i Fakultet za strateški i operativni minedžment, Univerzitet UNION – Nikola Tesla, str. 205-229.
  • RATKOVIĆ M. (2017) Behaviour and perception of consumers towards innovations of Toyota company in Serbia. Monografska publikacija. Beograd: Fakultet za poslovne studije i pravo, Univerzitet UNION – Nikola Tesla.
  • RATKOVIĆ M. i ostali (2016) IMPACT OF THE FACTORS-TRADEMARK AND PROPAGANDA MESSAGES ON THE CONSUMER BEHAVIOUR IN SERBIA. ENTERPRENEURSHIP FOR A SUISTANABLE ECONOMY. Poglavlje u monografiji.  Beograd: Fakultet za poslovne studije i pravo i Fakultet za strateški i operativni menadžment, Univerzitet UNION – Nikola Tesla, str.229-251.
  • RATKOVIĆ M. i ostali (2017) Pro-environmental activities of consumers. Polish Journal of Management Studies, 16 (1): 55-66; DOI: 10.17512/pjms.2017.16.1.05
  • RATKOVIĆ M. i ostali (2018) Marketing u sportu sa elementima industrije sporta. Monografska publikacija. Beograd: MBS.
  • RATKOVIĆ M. i ostali (2018) Customer satisfaction with postal services in Serbia. Management, Journal of Sustainable Business and Management Solutions in Emerging Economies, 23(3), str. 15-33.
  • RATKOVIĆ M. i ostali (2019) Mogućnosti unapređenja bankarskih usluga u Sloveniji prema SERVQUAL modelu. Ur. B. Tešanović. Dalji pravci ekonomske transformacije u funkciji razvoja. Poglavlje u monografiji. Beograd: Fakultet za poslovne studije i pravo, Univerzitet „UNION – Nikola Tesla“, str. 199-223.
  • RATKOVIĆ M. i ostali (2018) Esencijalni značaj marketing menadžmenta u kreiranju sportsko-rekreativnog turizma u Srbiji. Ur. V. Bevanda. Fourth international scientific-business conference leadership & management: Integrated politics of research and innovations LIMEN 2018. Beograd: Association of Economists and Managers of the Balkans, i ostali, str. 471-481.
  • RATKOVIĆ M. i ostali (2017) Comparative analysis of customer satisfaction in postal and banking services. International review, br.1-2. str. 108-120.

 

Učešće na izabranim projekatima u ulozi rukovodioca ili člana:

 

1.      Međunarodni naučni projekat: „Маркетинг б системе управленир маљих и средних  предприртии“, Учреждение образованир „Институт предприниматељскои дертељности“, Минск, Республика Беларусљ, Университет Унион-Никола Тесла, Факуљтет стратегического и оператибного менеџмента, Факуљтет бизнеса и права, Белградскии университет, Факуљтет организационњиx. Rezultat istraživanja monografija. Autor dela projekta: Customer relationship management in modern marketing environment.

 

2.      Međunarodni naučni projekat:СТРАТЕГИЧЕСКИЕ ИМПЕРАТИВЫ И ДЕТЕРМИНАНТЫ ЭКОНОМИКИ СОВРЕМЕННОЙ РОССИИ“, Университет Унион-Никола Тесла, Факуљтет стратегического и оператибного менеџмента, Университет Белгород, Rezultat istraživanja monografija. Autor dela projekta: Инновационная культура и интеграция как основные социально-экономические аспекты инновационного развития.

 

3.      Međunarodni naučni projekat: СТРАТЕГИЧЕСКИЕ ИМПЕРАТИВЫ И ДЕТЕРМИНАНТЫ ЭКОНОМИКИ СОВРЕМЕННОЙ РОССИИ“, Университет Унион-Никола Тесла, Факуљтет стратегического и оператибного менеџмента, Университет Белгород, Rezultat istraživanja monografija. Autor dela projekta: Смена парадигм стратегического управления.

 

4.      Međunarodni projekat: ENTREPRENEURSHIP - DRIVER OF DYNAMIC AND FLEXIBLE DEVELOPMENT OF SUSTAINABLE ECONOMY No. ФП ДХ/ПЕ1/0116- 0217/2016-2017.

Projekt menadžer: Olja Arsenijević, PhD

Učesnik na projektu: Milijanka Ratković, PhD

Autor dela projekta: „UTICAJ FAKTORA TRGOVAČKE MARKE I PROPAGANDNIH PORUKA NA PONAŠANJE POTROŠAČA U SRBIJI“ objavljenog u monografskoj publikaciji  ENTREPRENEURSHIP - DRIVER OF DYNAMIC AND FLEXIBLE DEVELOPMENT OF SUSTAINABLE ECONOMY, u izdanju Fakulteta za poslovne studije i pravo, Univerzitet UNION  - Nikola Tesla, Beograd

Autor dela projekta „Odnos CRM koncepta i vezštačke inteligencije“, objavljenog u monografskoj publikaciji  ENTREPRENEURSHIP - DRIVER OF DYNAMIC AND FLEXIBLE DEVELOPMENT OF SUSTAINABLE ECONOMY, u izdanju Fakulteta za poslovne studije i pravo, Univerzitet UNION  - Nikola Tesla, Beograd

CIP - Каталогизација у публикацији -
Народна библиотека Србије, Београд
ENTERPRENEURSHIP for a Suistanable Economy. - Beograd : Faculty of
Business Studies and Law : Faculty of Strategic and Operational Management,
2016 (Beograd : Beopress). - 384 str. : graf. prikazi, tabele ; 26 cm

"International Monograph of Scientific-research Interdiscplinary Project
Entrepreneurship - Driver of Dynamic and Flexible Development of
Sustainable Economy No. ФП ДХ/ПЕ1/0116-0217/2016-2017." --> kolofon. - Na
vrhu nasl. str.: University "Union-Nikola Tesla". - Tiraž 200. - Str. 3-4:
Foreword / Olja Arsenijević. - Napomene i bibliografske reference uz tekst.
- Bibliografija uz svaki rad.

ISBN 978-86-87333-71-0 (FBSL)

a) Предузетништво - Зборници b) Људски ресурси - Зборници c)
Маркетинг - Зборници d) Организационо понашање - Зборници
COBISS.SR-ID 226892556
005.961:005.914.3(082)
331.101.262(082)
658.8(082)
005.32(082)


 

  1. Projekti u saradnji sa privredom, javnim sektorom, udruženjima i drugim institucijama:

„Istraživanje tržišta za potrebe Mag centara doo, ovlašćeni partner Tojota, Beograd“ 2016/2017.

Rukovodilac projekta: Milijanka Ratković, PhD

 

Objavljeno u monografskoj publikaciji: „Behaviour and perception of consumers towards innovations of Toyota company in Serbia“, u izdanju: Fakultet za poslovne studije i pravo, Univerzitet UNION – Nikola Tesla, Beograd , 2016.

 

CIP - Каталогизација у публикацији -
Народна библиотека Србије, Београд

658.1:629.3]:339.017(497.11:52)(049.5)

RATKOVIĆ, Milijanka C., 1975-
Behaviour and perception of consumers towards the innovations of Toyota
company in Serbia / Milijanka C. Ratkovic, Dejan T. Ilic, Ivica B.
Stankovic. - Belgrade : Faculty of Business Studies and Law : Faculty of
Strategic and Operational Management : University "Union-Nikola Tesla",
2016 (Beograd : Beopres). - 72 str. : tabele ; 26 cm

Tiraž 200. - Bibliografija: str. 65-66.

ISBN 978-86-87333-73-4 (FBSL)
1. Ilić, Dejan T., 1976- [аутор] 2. Stanković, Ivica B., 1977- [аутор]
a) Тојота моторна корпорација (Београд ; Тојота) - Тржиште - Истраживање
- Упитници
COBISS.SR-ID 228016396

 

  1. Nastavak projekta pod tačkom 5, pod nazivom Istraživanje percepcije potrošača prema inovacijama kompanije Toyota u Republici Srbiji i Republici Sloveniji.

 

Decembar 2018 – decembar 2019.

Fakultet za poslovne studije i pravo, Univerzitet “UNION – Nikola Tesla”, Beograd.

 

Rukovodilac projekta: Ratković Milijanka, PhD

DRUGI PODACI:

  • Učestvovala u oko 300 komisija za odbranu diplomskih, master, magistarskih i doktorskih radova, od čega je kao mentor učestvovala u izradi preko 100.
  • Recenzent u časopisima iz Srbije, Bosne i Hrvatske.
  • Član naučnog odbora u časopisu Srpska akademska misao.
  • Član naučnog odbora časopisa International journal of economics & law.
  • Član je redakcije časopisa Ekonomika iz Niša.
  • Član uredništva časopisa Praktični menadžment, Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici, Hrvatska (2012-2013)
  • Član Ekonomskog odbora Vukove zadužbine u Beogradu (2011-2013)